ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-Ακριβά data σε ένα προβληματικό δίκτυο πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 27-11-2020
Ακριβά data σε ένα προβληματικό δίκτυο πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές
Κι όμως… ευχαριστημένη δηλώνει η κυβέρνηση από τις μειώσεις στα τιμολόγια εταιρειών κινητής τηλεφωνίας!
«Αναπάντητα» έμειναν επί της ουσίας τα ερωτήματα του Ιλχάν Αχμέτ και του Μιχάλη Κατρίνη από τον Υφυπουργό Ψηφιακής Δικυβέρνησης κ. Γεωργαντά κατά τη συζήτηση των επίκαιρων ερωτήσεων, σχετικά με το αδικαιολόγητα υψηλό κόστος των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας, αλλά και την ποιότητα του δικτύου που φαίνεται εν μέσω πανδημίας να έχει φτάσει στα όριά του.
Ο Βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής ξεκίνησε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας πως περίμενε τον κ. Πιερρακάκη να έρθει σήμερα στη Βουλή προκειμένου να απαντήσει σε ένα σημαντικό θέμα που αφορά όλους τους Έλληνες. Ο κ. Ιλχάν Αχμέτ τόνισε πως παρά τις συστάσεις του πρωθυπουργού, αλλά και του αρμόδιου Υπουργού προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πριν από ένα περίπου χρόνο οι Έλληνες καταναλωτές χρυσοπληρώνουν ακόμη τα πακέτα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Η νέα έρευνα της εταιρείας Rewheel που κοινοποιήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου αποδεικνύει πως παρά τις μειώσεις που οι εταιρείες κινητής στη χώρα μας υποστηρίζουν πως έκαναν, οι Έλληνες πληρώνουν κατά μέσο όρο 44 ευρώ όταν σε πολλές χώρες τα πακέτα απεριόριστων data κοστίζουν 30 ευρώ.
«Παραμένουμε μία από τις ακριβότερες χώρες στον κόσμο και η πιο ακριβή στην ΕΕ στο κόστος δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Δεν είναι δυνατόν οι Έλληνες καταναλωτές που το εισοδηματικό τους επίπεδο είναι σαφώς πιο χαμηλό από των Γερμανών, των Ιταλών, των Βρετανών, των Αυστριακών κ.ά.. να αγοράζουν με τα ίδια ποσά λιγότερα gigabytes, λιγότερο χρόνο ομιλίας ή sms στα διάφορα πακέτα που προσφέρουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, ο βουλευτής επεσήμανε πως το απαγορευτικό κόστος των data όταν πολλά νοικοκυριά δεν έχουν σήμερα την οικονομική δυνατότητα ευρυζωνικής σύνδεσης, έρχεται να απομονώσει χιλιάδες παιδιά από τα εξ’ αποστάσεως μαθήματα, δημιουργώντας ανισότητες και αποκλεισμούς ως προς την πρόσβαση στη γνώση και την πληροφόρηση με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το μέλλον της χώρας.
Στη δευτερολογία του ο κ. Ιλχάν Αχμέτ τόνισε πως δεν άκουσε συγκεκριμένες απαντήσεις, καθώς ο Υφυπουργός φάνηκε να υιοθετεί τη θέση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που υποστηρίζουν πως έχουν κάνει τον τελευταίο χρόνο επαρκείς μειώσεις της τάξεως του 31%. Τέλος, σημείωσε πως η ελληνική αγορά τηλεφωνίας είναι μια κλειστή, ολιγοπωλιακή αγορά και αυτό εξηγεί αφενός το υψηλό κόστος των τιμολογίων στην χώρα μας, αφετέρου την απροθυμία των τριών εταιρειών να προχωρήσουν σε μειώσεις κόστους παρά τις όποιες εκκλήσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.
Παρατίθεται οπτικοακουστικό υλικό από την σημερινή συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης των βουλευτών του Κινήματος Αλλαγής καθώς και η πρωτολογία και η δευτερολογία του Ιλχάν Αχμέτ.
|
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΨΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ DATA 27/11/2020
İlhanAhmet-ΙλχάνΑχμέτ |