2038 / 13-9-2005 Ίδρυση Νηπιαγωγείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Μετατροπή Δημόσιων Νηπιαγωγείων σε Νηπιαγωγεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Νομό Ροδόπης
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία
Αριθ. Πρωτ. Ερωτήσεων:2038 / 13-9-2005
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: Ίδρυση Νηπιαγωγείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Μετατροπή Δημόσιων Νηπιαγωγείων σε Νηπιαγωγεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Νομό Ροδόπης
Σε απάντηση (αρ. 26938 – IH) της ερώτησης που κατέθεσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (αρ. 8669/10.3.2005) σχετικά με την Ίδρυση Νηπιαγωγείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και τη Μετατροπή Δημόσιων Νηπιαγωγείων σε Νηπιαγωγεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Νομό Ροδόπης, ο υφυπουργός Γεώργιος Καλός διαπίστωσε ότι ο Ν. 2413/1996 για την ίδρυση Διαπολιτισμικών Νηπιαγωγείων δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα ενώ σε περίπτωση «μελλοντικής ενεργοποίησης των διατάξεων αυτού θα εξεταστεί και το συγκεκριμένο ζήτημα που τίθεται». Τέλος, ο κύριος Υφυπουργός δεν παρείχε καμία πληροφόρηση και άφησε αναπάντητο το ερώτημα για το αν προτίθεται το Υπουργείο να προβεί στη μετατροπή κάποιων από τα ήδη υπάρχοντα νηπιαγωγεία σε νηπιαγωγεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Θεωρώ ότι το ζήτημα της ίδρυσης ή της μετατροπής κάποιων από τα νηπιαγωγεία του νομού μας σε νηπιαγωγεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας και επιπλέον, ένα ζήτημα που δε δέχεται άλλες καθυστερήσεις ούτε και νόμους που ενώ ψηφίστηκαν πριν 9 χρόνια παραμένουν ανενεργοί. Σε μία περιοχή όπως ο νομός Ροδόπης όπου ο μισός πληθυσμός έχει ως μητρική γλώσσα την τουρκική παρατηρείται σε ένα μεγάλο ποσοστό ελλιπής γνώση ή και μη γνώση της γλώσσας ιθαγένειας από τα μέλη της μειονότητας λόγω της κακής ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Η μη γνώση της ελληνικής γλώσσας από τα μέλη της μειονότητας δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια ως προς την προσωπική, οικονομική και κοινωνική τους εξέλιξη ενώ μακροχρόνια επηρεάζει και τομείς, όπως η ανάπτυξη της περιοχής μας και η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου. Για τους παραπάνω λόγους η ενεργοποίηση των διατάξεων του Ν. 2413/1996 κρίνεται επείγουσα για την περίπτωση των νηπιαγωγείων που λειτουργούν στη Θράκη, εκεί όπου εντοπίζονται ανάλογες ανάγκες,. Η απάντηση του υφυπουργού ότι «Στο πλαίσιο της μελλοντικής ενεργοποίησης των διατάξεων αυτών θα εξεταστεί και το συγκεκριμένο αίτημα που τίθεται» όχι μόνο δε μας καθησυχάζει, αλλά προκαλεί εντονότερη αγωνία και ερωτήματα σχετικά με το πότε θα ενεργοποιηθούν οι διατάξεις, γιατί ενώ υπάρχουν ανάγκες καθυστερεί η ενεργοποίηση κλπ. Οφείλω να σημειώσω επίσης, ότι το ζήτημα της ίδρυσης Διαπολιτισμικών Νηπιαγωγείων στη Θράκη πρέπει να αποτελέσει την αφορμή και την αιτία για την ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τοποθετείται στη βάση του ότι θα συζητηθεί όταν ενεργοποιηθούν οι διατάξεις.
Το έτος 2005 έχει ανακηρυχθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης σε «Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργών Πολιτών μέσω της Εκπαίδευσης». Πιστεύω ότι λόγω και του προαναφερθέντος γεγονότος ήρθε η κατάλληλη στιγμή για να αποδείξει η χώρα μας ότι αποτελεί πρωτοπόρο στα εκπαιδευτικά ζητήματα και εφαρμόζει εμπράκτως όσα επί χρόνια διακυβέρνησης των προηγούμενων κυβερνήσεων παρέμεναν ανεκπλήρωτες εξαγγελίες. Διότι η εκπαίδευση θέτει τα θεμέλια για τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών και αποτελεί επιτακτική ανάγκη για κάθε κράτος να σέβεται τις ιδιομορφίες των πολιτών του και να το αποδεικνύει και εμπράκτως μέσω του εκπαιδευτικού του συστήματος. Το εκπαιδευτικό σύστημα θεμελιώνεται στην προσχολική εκπαίδευση και αν τα θεμέλια της προσχολικής εκπαίδευσης δεν είναι γερά τότε και η περαιτέρω εκπαίδευση καθίσταται προβληματική.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κα ΥΠΟΥΡΓΟΣ
- Πότε θα προβεί στην ενεργοποίηση των διατάξεων του Ν. 2413/1996 για την ίδρυση Διαπολιτισμικών Νηπιαγωγείων προκειμένου να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας κυρίως σε αμιγώς μειονοτικά χωριά όπου δεν λειτουργεί κανένα νηπιαγωγείο
- Αν θα μεριμνήσει για τη μετατροπή με μηδενικό κόστος κάποιων από τα ήδη υπάρχοντα νηπιαγωγεία σε διαπολιτισμικά νηπιαγωγεία όπου θα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές της μειονότητας να διδαχθούν ταυτόχρονα τόσο τη μητρική τους γλώσσα όσο και τη γλώσσα ιθαγένειας
Ο ερωτών βουλευτής
Ιλχάν Αχμέτ