10577/10-5-2005Καθορισμός ποσοστού θέσεων υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης Reviewed by Momizat on . ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία                                                                                     Αριθ. Πρωτ. Ερωτήσεων: 10577/ ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία                                                                                     Αριθ. Πρωτ. Ερωτήσεων: 10577/ Rating:
You Are Here: Home » Meclis Çalışmaları / Κοινοβουλευτικό Έργο » Ερωτήσεις Περιόδου 2004 - 2007 » 10577/10-5-2005Καθορισμός ποσοστού θέσεων υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης

10577/10-5-2005Καθορισμός ποσοστού θέσεων υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης

ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ

Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία

 

                                                                                  Αριθ. Πρωτ. Ερωτήσεων: 10577/10-5-2005

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Φ.152.11/Β3/790 της 28.2.1996 (ΦΕΚ Β 129, 1996) «Καθορισμός ποσοστού θέσεων υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, για εισαγωγή στα ΑΕΙ, ΤΕΙ και ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ» και για τους αποφοίτους της Μειονότητας των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων.

 

To 1996 o τότε Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γεώργιος Παπανδρέου, με υπουργική απόφαση θεσμοθέτησε την εισαγωγή μαθητών της Μειονότητας στη Θράκη σε πανεπιστημιακά  ιδρύματα της χώρας μας (ΑΕΙ, ΤΕΙ, Α.Σ.Ε.Τ.Ε.Μ./Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.) με ευνοϊκά κριτήρια και συγκεκριμένα, μέσω ποσόστωσης. Το μέτρο αυτό διευκόλυνε την εισαγωγή μαθητών και της Μειονότητας στα πανεπιστήμια της χώρας μας. Μέχρι το 1996, εξαιτίας του ασθενούς εκπαιδευτικού συστήματος και της πολύ χαμηλής εκπαιδευτικής ποιότητας που παρέχεται στα μειονοτικά σχολεία, κατάσταση η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία της μειονότητας προσανατολιζόταν στη φοίτηση σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τουρκίας μην έχοντας ουσιαστικά άλλη επιλογή και εναλλακτική λύση.

 

Η φοίτηση σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της Τουρκίας δημιουργούσε μια σειρά νέων προβλημάτων καθώς οι απόφοιτοι της μειονότητας όταν επέστρεφαν στην Ελλάδα είχαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ανεργίας, της μη επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και μια σειρά άλλων προβλημάτων που συνεπαγόταν των παραπάνω. Η μειονότητα αντέδρασε θετικά στη θέσπιση ποσόστωσης για τους μαθητές της μειονότητας και σήμερα, ένα σημαντικό ποσοστό των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοιτούν σε ελληνικά πανεπιστήμια.

 

Από την άλλη ωστόσο πλευρά, στη θεσμοθέτηση του ευνοϊκού αυτού μέτρου υπάγονται για άγνωστο μέχρι σήμερα λόγο μόνο οι μαθητές της Μειονότητας απόφοιτοι των Δημόσιων Ενιαίων Λυκείων, των Μειονοτικών Λυκείων, ενώ εξαιρούνται οι απόφοιτοι των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Να σημειώσουμε ότι στην υπουργική απόφαση δεν υπάρχει καμία τέτοια διάκριση για τους αποφοίτους σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οπότε μέχρι σήμερα προκαλεί εντύπωση η εφαρμογή του μέτρου για μια μόνο μερίδα αποφοίτων της Μειονότητας και ο αναιτιολόγητος αποκλεισμός των αποφοίτων των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Η παράλειψη αυτή και η διάκριση που επιφέρει έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλείται αδικία εις βάρος των μαθητών που επιλέγουν τη φοίτηση σε Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Η εν λόγω ομάδα μαθητών δεν ξεπερνάει τα 40-50 άτομα σε αριθμό. Ο λόγος του ότι οι μαθητές των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων δεν εισάγονται στα πανεπιστήμια με το σύστημα των γενικών εξετάσεων όπως οι μαθητές των Δημοσίων Ενιαίων Λυκείων δε σημαίνει ότι έχουμε το δικαίωμα να αποκλείσουμε αυθαίρετα και να μην παρέχουμε τις ίδιες δυνατότητες σε αυτήν την ομάδα των αποφοίτων.

 

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας μας στις εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης για τη μειονότητα     αναφέρθηκε επανειλημμένα σε ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο. Αποτελεί πεποίθηση μας ότι σε αυτό το Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο που αποτελεί κοινό όραμα της κυβέρνησης και της μειονότητας θα έχουν λόγο όλοι οι μαθητές της Μειονότητας ανεξαρτήτως διακρίσεων, είτε αυτοί αποφοιτούν από τα Δημόσια Ενιαία Λύκεια, είτε από τα Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Όπως ανέφερα και παραπάνω, η επέκταση του μέτρου και σε μαθητές αποφοίτους των Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων καλύπτει μια σχετικά μικρή ομάδα 40-50 μαθητών, τους οποίους η προηγούμενη κυβέρνηση παραμέλησε και αγνόησε συστηματικά από το 1996, χρονιά όπου θεσμοθετήθηκε η ευνοϊκή ρύθμιση της ποσόστωσης. Πιστεύω ότι αποτελεί αναχρονιστικό να συζητάμε ακόμα για αυτά τα θέματα τα οποία δε θα έπρεπε καν να υφίστανται ως εκκρεμότητες μιας υπουργικής απόφασης η οποία εφαρμόστηκε επιλεκτικά για μια ορισμένη μερίδα αποφοίτων με μοναδικό στόχο να αποφέρει πολιτικό όφελος στην προηγούμενη κυβέρνηση ενώ την ίδια στιγμή άφησε μετέωρη μια άλλη ομάδα αποφοίτων της Μειονότητας οι οποίοι νόμιμα έχουν κάθε δικαίωμα να διεκδικήσουν να συμπεριληφθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση της ποσόστωσης.

Βάση των παραπάνω

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  • Πότε θα προβεί σε εφαρμογή του δικαιώματος εισαγωγής αποφοίτων της Μειονότητας από Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια στα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα μέσω ποσόστωσης

 

Ο ερωτών βουλευτής,

Ιλχάν Αχμέτ

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top