«Χωρίς κεντρική σιδηροδρομική διασύνδεση παραμένει η Θράκη»
Επίκαιρη Ερώτηση Ιλχάν Αχμέτ, Βουλευτή Ροδόπης ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Σταΐκούρα Χρήστο, με θέμα: Χωρίς κεντρική σιδηροδρομική διασύνδεση παραμένει η Θράκη
Παρά της περί του αντιθέτου υποσχέσεις, η γεωγραφική ενότητα της Θράκης παραμένει σιδηροδρομικά αποκομμένη από τη Θεσσαλονίκη και τον υπόλοιπο ηπειρωτικό κορμό της χώρας μας από το 2019 , με ευθύνες που βαραίνουν τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., οι οποίες από το 2015 έως και σήμερα αδυνατούν να βρουν μία σύγχρονη, αποδοτική και διαφανή λύση η οποία να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της περιοχές μας, που κατά κόρον χρησιμοποιούσε το τρένο ως βασικό μέσο μεταφοράς όλες τις προηγούμενες δεκαετίες.
Παράλληλα, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνιών-Βιομηχανίων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, «ο σιδηρόδρομος στην περιοχή μας είναι ανέκδοτο και δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν με ανταγωνιστικό κόστος τα προϊόντα από και προς την περιοχή». Ούτε λόγος να γίνεται φυσικά για την διασύνδεση των Βιομηχανικών Περιοχών της Κομοτηνής, της Ξάνθης και της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο, γεγονός που αποτελεί πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου.
Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:
Α) Με ποιο τρόπο και πότε η κυβέρνηση σας σχεδιάζει να ξεκινήσει την υλοποίηση των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο προσφάτως ψηφισθέν από την Βουλή των Ελλήνων πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής και που αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της Θράκης, ως προαπαιτούμενο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των πολιτών και την άρση των λόγων που συμβάλουν στην γεωγραφική της απομόνωση ;
Β) Πότε θα υλοποιηθούν τα σχέδια για την πολυθρύλητη σιδηροδρομική Εγνατία προκειμένου οι επιχειρήσεις της Θράκης να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην διακίνηση των προϊόντων τους, αίροντας τα αντικίνητρα που υφίστανται σήμερα από το υψηλό κόστος μεταφορών;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιλχάν Αχμέτ