Ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών για την θέσπιση ειδικού καθεστώτος καυσίμων στο νομό Ροδόπης.
Αθήνα 6-2-2023
Όπως δεσμεύτηκε κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον σύλλογο βενζινοπωλών Ροδόπης, ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ επικαιροποίησε σήμερα την επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρα που πρώτος είχε καταθέσει τον Φεβρουάριο του 2020 σχετικά με την θέσπιση ειδικού καθεστώτος καυσίμων για το νομό Ροδόπης.
Τα ερωτήματα που τίθενται είναι δύο:
Α) Σκοπεύετε να λάβετε μέτρα για την θέσπιση ειδικού καθεστώτος τιμολόγησης καυσίμων στην Π.Ε. Ροδόπης με τρόπο ώστε αφενός να μην νοθεύεται ο υγιής ανταγωνισμός αφετέρου, δε, να διαφυλαχθεί η δυνατότητα επιβίωσης ενός ολόκληρου κλάδου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται από τις τιμές των καυσίμων και ειδικά της βενζίνης και του αερίου που πουλά η Βουλγαρία 30% έως 40% φθηνότερα, σε απόσταση μόλις 17 χιλιομέτρων από το κέντρο της Κομοτηνής;
Β) Είναι στις προθέσεις να εξετάσετε την περίπτωση εφαρμογής για τους μόνιμους κατοίκους του νομού Ροδόπης ενός μέτρου ανάλογου με το «μεταφορικό ισοδύναμο» του υπουργείου Ναυτιλίας, με αποκλειστικό αριθμό μόνιμου κατοίκου και με την χρήση σύγχρονων ψηφιακών μέσων επαλήθευσης;
Επισυνάπτεται το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης και αναμένεται ο προσδιορισμός της συζήτησής της στην Ολομέλεια της Βουλής.
ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ
Βουλευτής Ροδόπης-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.- Κίνημα Αλλαγής
Αθήνα 6-2-2023
Επίκαιρη Ερώτηση
Προς: Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα
Θέμα : Θέσπιση ειδικού καθεστώτος στις τιμές καυσίμων στην Π.Ε. Ροδόπης
Η Π.Ε. Ροδόπης στο σύνολό της αλλά και η πόλη της Κομοτηνής ειδικότερα όπου διαμένει το 50% των μόνιμων κατοίκων της, απέχουν οδικά από την βουλγαρικά σύνορα μετά τη διάνοιξη του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού το 2013, μόλις 17 χιλιόμετρα.
Η εύκολη και άμεση πρόσβαση στην γειτονική χώρα έχουν καταστήσει συνεπώς την βιωσιμότητα των πρατηρίων καυσίμων στην Π.Ε. Ροδόπης εξαιρετικά δυσχερή, καθώς οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα συγκαταλέγονται μεταξύ των υψηλοτέρων στην Ε.Ε, την ίδια στιγμή που η γειτονική Βουλγαρία τα διαθέτει σε πολύ χαμηλότερα κόστη για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή. Ενδεικτικό του προβλήματος, το γεγονός ότι από τα 110 πρατήρια υγρών καυσίμων που λειτουργούσαν στην Ροδόπη το 2010, σήμερα έχουν απομείνει σε λειτουργία περίπου 65. Παράλληλα, τα κρατικά έσοδα φυλλοροούν καθώς υφίστανται τεράστιες απώλειες από την είσπραξη ΦΠΑ και από την φορολογία καυσίμων.
Με την Οδηγία 2003/96 /ΕΚ/ /27/10/2003, στην οποία υπάρχουν σημαντικές πρόνοιες και για την Ελλάδα σχετικά με την αναδιάρθρωση των ενεργειακών προϊόντων, έχει προβλεφθεί για παραμεθόριες περιοχές της Ιταλίας με ανάλογο πρόβλημα με την Ροδόπη η δυνατότητα «για την μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή που καταναλίσκονται στις περιφέρειες Udine και Trieste, υπό τον όρο ότι οι συντελεστές τους αυτοί είναι σύμφωνοι με τις υποχρεώσεις της συγκεκριμένης οδηγίας».
Κατόπιν αυτών ερωτάσθε:
Α) Σκοπεύετε να λάβετε μέτρα για την θέσπιση ειδικού καθεστώτος τιμολόγησης καυσίμων στην Π.Ε. Ροδόπης με τρόπο ώστε αφενός να μην νοθεύεται ο υγιής ανταγωνισμός αφετέρου, δε, να διαφυλαχθεί η δυνατότητα επιβίωσης ενός ολόκληρου κλάδου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται από τις τιμές των καυσίμων και ειδικά της βενζίνης και του αερίου που πουλά η Βουλγαρία 30% έως 40% φθηνότερα, σε απόσταση μόλις 17 χιλιομέτρων από το κέντρο της Κομοτηνής;
Β) Είναι στις προθέσεις να εξετάσετε την περίπτωση εφαρμογής για τους μόνιμους κατοίκους του νομού Ροδόπης ενός μέτρου ανάλογου με το «μεταφορικό ισοδύναμο» του υπουργείου Ναυτιλίας, με αποκλειστικό αριθμό μόνιμου κατοίκου και με την χρήση σύγχρονων ψηφιακών μέσων επαλήθευσης;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιλχάν Αχμέτ