Αντιστοιχία – Ισοτιμία τίτλων σχολείων του εξωτερικού 4103 / 2-11-05
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία
Αριθ. Πρωτ. Ερωτήσεων: 4103 / 2-11-05
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Αντιστοιχία – Ισοτιμία τίτλων σχολείων του εξωτερικού
Στο νομό Ροδόπης υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών της Μειονότητας οι οποίοι μετά την ολοκλήρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας μας κατέφυγαν σε δευτεροβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τουρκίας με σκοπό την απόκτηση απολυτηρίου Γυμνασίου. Η φοίτηση στα Τουρκικά Γυμνάσια διαρκεί 3 έτη, όπως άλλωστε συμβαίνει και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Συγχρόνως, οι συγκεκριμένοι μαθητές, όπως προαναφέρθηκε, έχουν ολοκληρώσει την 6ετή φοίτηση σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας συν την τριετή φοίτηση σε κάποιο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Τουρκία.
Όταν επιστρέφουν στην Ελλάδα με σκοπό να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στην Α τάξη είτε των Ενιαίων Λυκείων είτε των Τ.Ε.Ε. οφείλουν βάση νόμου να αποκτήσουν αντιστοιχία του πιστοποιητικού σπουδών της μαθητικής κατάστασης που παρέλαβαν κατά τη φοίτησή τους στην Τουρκία. Ωστόσο, οι αρμόδιοι φορείς του Υπουργείου επικαλούμενοι μία εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ (Φ.815.4/Ε187/Ζ1/3467/21-08-1998) παρουσιάζουν ως κώλυμα για την απόδοση της αντιστοιχίας το γεγονός ότι οι τίτλοι σπουδών του 3τους Γυμνασίου αντιστοιχούν με απολυτήριο της ισχύουσας 8ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης (5 χρόνια Δημοτικό και 3 χρόνια Γυμνάσιο). Παρόλα αυτά, τέτοιο κώλυμα πρακτικά και ουσιαστικά δεν υφίσταται και θεωρείται ανυπόστατο εφόσον οι ενδιαφερόμενοι μαθητές έχουν ολοκληρώσει 6 χρόνια φοίτησης σε κάποιο δημοτικό της χώρας μας. Άρα, με απλά μαθηματικά τα 6 χρόνια φοίτησης σε Ελληνικό Δημοτικό συν τα 3 χρόνια φοίτησης σε Τουρκικό Γυμνάσιο παρέχουν το δικαίωμα στους μαθητές να λάβουν την αντιστοιχία του τίτλου σπουδών και να συνεχίσουν κανονικά τη φοίτησή τους στην Α τάξη κάποιου λυκείου της αρεσκείας τους και δεν είναι σε καμία περίπτωση υποχρεωμένοι να επαναλάβουν την φοίτηση στην Γ τάξη του Γυμνασίου όπως υποδεικνύουν οι φορείς του Υπουργείου. Κάτι τέτοιο εξάλλου όχι μόνο δεν διευκολύνει τους μαθητές, αλλά τους αποθαρρύνει από το να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας καθώς τους βάζει στη διαδικασία να επαναλάβουν για δεύτερη φορά τη φοίτηση στην Γ τάξη του γυμνασίου στην οποία ήδη έχουν φοιτήσει.
Οι αρμόδιοι φορείς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ροδόπης (Προϊστάμενος και Διευθυντής) έχουν αποφανθεί για το συγκεκριμένο πρόβλημα πολλές φορές με προσωπικές τους επιστολές στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου καθώς πολύ συχνά έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το πρόβλημα. Μέχρι σήμερα οι προσπάθειες αυτές δεν απέδωσαν καρπούς και ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός μαθητών της Μειονότητας αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Βάση των παραπάνω
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
- Με ποιο σκεπτικό και για ποιο λόγο ενώ οι μαθητές της Μειονότητας έχουν ολοκληρώσει 6ετή φοίτηση σε Δημοτικό της χώρας μας και 3ετή φοίτηση σε Γυμνάσιο του εξωτερικού υπολογίζεται ότι έχουν φοιτήσει σε δημοτικό της αλλοδαπής;
- Αν προτίθεται και πότε με μία ειδική ρύθμιση ή απόφαση να λύσει αυτό το πρόβλημα που αφαιρεί το δικαίωμα στην εκπαίδευση από πολλούς μαθητές της Μειονότητας;
Με εκτίμηση,
Ιλχάν Αχμέτ